هدف اساسي اين الگو، دستيابي به روحيهي كار جمعي، كشف فعّال، جست و جو و كاوش است. الگوي E5 ، از پوياترين و كارامدترين الگوهاي تدريس به شمار ميرود كه در بسياري از كلاسهاي دنيا با موفقيت در حال اجراست. نقش معلّم در روش E5 ، فعال كردن دانشآموز، زمينهسازي و هدايت فعاليتهاي يادگيري است. اين روش فرصت كشف فعال، آزمايش و تفكر خلاق را در اختيار دانشآموز قرار ميدهيد.
لینک گروهتوسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دومنظری در پیام رسان ایتا
? کتاب به دانش آموزان یاد دهید پرسش های خود را مطرح کنند.
?نویسنده: ژاکی اگر والش
?مترجم: زهرا اسدی آقبلاغی
?انتشارات: آوای نور
?سال نشر: ۱۴۰۰
? آنچه در این کتاب می خوانید:
فصل اول: پرسشگری دانش آموزی، متحول کردن یادگیری برای همه
فصل دوم: معلمان عامل و فعال
فصل سوم: خودپرسشگری، نظارت بر یادگیری و معنا سازی
فصل چهارم: پرسش های علمی، شفاف سازی و عمق بخشی به شناخت و درک
فصل پنجم: پرسش های کاوشی، بیان شگفتی ها و کنجکاوی ها
فصل ششم: پرسش های گفت و گویی، شفاف سازی و عمق بخشی به درک و فهم
فصل هفتم: هدف متصور در ذهن، مدیریت ارتقاء یافته در درون و برون کلاس درس