فیلم آموزشی
همراهان گرانقدر توسعه شایستگی حرفه ای معلمان برای مشاهده کلیپ آموزشی کافی است روی عنوان آن کلیک کنید.
موضوع: طراحان آموزشی چه می کنند؟
مناسب برای تمامی مقاطع ودروس و تمامی مخاطبین
هدف: ۱- فعالیتهای طراحان آموزشی
۲- مهارتهای طراحان آموزشی
طراح: بیتا شکوری گروه توسعه استان آذربایجان شرقی
لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا
معرفی کتاب
نه تنبيه، نه تشويق
الفى كُهن
ترجمه: اكرم كرمى
ناشر: انتشارات صابرين
تعداد صفحه : ٣٥٢
الفى كهن در كتاب خود، تكيه به روان شناسى پاداش و تنبيه را به چالش مى طلبد و استفاده از پاداش را در خانه، مدرسه و محل كار زير سؤال مى برد. وى با استناد به صدها پژوهش مخاطب را متقاعد ساخته است كه تلاش براى كنترل غير مستقيم ديگران از طريق تشويق و پاداش، زيان هاى ماندگار به جاى مى گذارد؛ حتى اگر ظاهرا در كوتاه مدت جوابى دهد. برنامه هايى كه براى تغيير رفتار افراد به كار مى روند نيز در دراز مدت مؤثر نخواهند بود و صرفاً فرمانبردارى موقت ايجاد مى كنند. تمجيد و تحسين نيز رشوه اى كلامى است كه كودكان را به جلب تأييد بزرگسالان وابسته مى سازد. پاداش و تنبيه دو روى سكه ايست كه ارزش چندانى ندارد. به اعتقاد نويسنده، ما به راهكارهايى نيازمنديم كه ما را از كنترل كردن ديگران بى نياز سازد.
لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا
معرفی کتاب
دربارهی خلاقيت
دكتر سيد على رضا فيض بخش ( هيأت علمى دانشگاه صنعتى شريف و رييس مركز كارآفرينى شريف)
ناشر: انتشارات باران
تعداد صفحه ١٣٧
نگاه كردن متفاوت به مسأله و رسيدن به راه حل جديد، همان چيزى است كه عموماً از آن به خلاقيت تعبير مى شود. اما خلاقيت مفهومى نيست كه بتوان آن را در يك جمله و حتى يك كتاب مفصل هم توضيح داد. خلاقيت در حقيقت فرآيندى است كه در ذهن فرد خلاق اتفاق مى افتد و حاصل آن، شكل گرفتن يك ايده جديد يا يك راه حل ابتكارى است. اين كه خلاقيت ذاتى است يا اكتسابى، موضوعى نيست كه ضرورت بحث داشته باشد، بلكه دنياى امروز تلاش مى كند خلاقيت و مباحث مرتبط با آن را در حوزه هاى روان شناسى، علوم تربيتى و يا حتى مديريت كسب و كار به درستى بشناسد و ابعاد مختلف آن را توسعه دهد.
تصور اغلب ما از تربيت فرزندمان فراهم كردن محيطى امن ، برنامه ريزى دقيق و هدفمند براى زمان هاى كار و فراغت او، نظارت دقيق بر اعمال و روابطش و هدايت او تا رسيدن به اهدافى عالى است.
هدف والدين امروزى اين است كه فرزندشان را به شكلى خاص و دلخواه " بسازند" تا در بزرگسالى فردى موفق شود. اما آليسون گوينيك از روانشناسان پيشرو و معاصر، در اين كتاب از غير علمى بودن و زيانبار بودن اين نگاه به فرزندپرورى سخن مى گويد. او نشان مى دهد كه چرا هرگز نبايد دنبال ساختن و شكل دادن به فرزندانمان باشيم.
كودكان طورى خلق شده اند كه نامنضبط و بازيگوش و پيش بينى ناپذير و خيال پرداز باشند. آن ها هم بسيار متفاوت از والدينشان و هم بسيار متفاوت از يكديگر خلق شده اند.
لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/Competence_development
آغاز سال تحصیلی
به نام خداوند مهربان
درود بی پایان حضور اساتید فرهیخته و همراهان گروه تـوسـعـه
مهر، سمفونی قشنگی از محبت را در مدرسه می نوازد که طبیعت، شیفته شنیدن آن است.
بهترین ها را دراین سال تحصیلی برای شما همکاران گرامی از خداوندمهربان خواستاریم.
با افتخار در سال تحصیلی پیش رو در کنار شما هستیم.
لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا